Czynniki, które decydują o powodzeniu danego biura nieruchomości

Czynniki, które decydują o powodzeniu danego biura nieruchomości

Obecnie na rynku nieruchomości jest dosyć trudna sytuacja. Jest to spowodowane głównie kryzysem gospodarczym a także nowymi przepisami bankowymi, które znacznie zaostrzyły kryteria uzyskania kredytu hipotecznego. Wiele firm pośrednictwa nieruchomości upadło bądź też zmuszonych było zawiesić prowadzoną działalność. Na rynku w zasadzie utrzymali się najlepsi, najwytrwalsi i najbardziej zdeterminowani. O powodzeniu danego biura decyduje kilka czynników. Jednym z nich jest dobra, skuteczna reklama. Reklama, która dociera do odbiorców przez jak największa liczbę mediów (Internet, prasa, radio, telegazeta itp.) Drugi istotny czynnik, to konkretne działania pośredników nieruchomości. Ich wiedza, doświadczenie, a także niezbędne zaangażowanie. Ich rola nie ogranicza się jedynie do przyjmowania zgłoszeń potencjalnych klientów i prezentowania ofert. Muszą oni dobrze poznać potrzeby klienta i znaleźć produkt, który potrafi je zaspokoić. Muszą też dobrze znać się na rynku nieruchomości oraz obowiązujących na nim przepisów prawnych. To do nich należy bowiem zadbanie o bezpieczeństwo transakcji. Jeżeli transakcja zostanie prawidłowo przeprowadzona od początku do końca i klient będzie usatysfakcjonowany mogą wtedy liczyć na najskuteczniejszą reklamę, a mianowicie tą przekazywaną pocztą pantoflową.